U bent nu hier: Wettenbank
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving
Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.
Officiële publicaties van de overheid.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
[Regeling vervallen per 30-12-2015 met terugwerkende kracht tot en met 01-05-2015.]Geraadpleegd op 02-06-2024. Gebruikte datum 'geldig op' 01-07-2015 en zichtdatum 04-05-2024. Geldend van 20-12-2013 t/m 30-04-2015
Regeling van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 9 december 2008, nr. AM/SBO/08/34261, houdende de inrichting van de directie Re-integratie en Participatie; alsmede doorverlening van vertegenwoordigingsbevoegdheden van de directeur Re-integratie en Participatie (Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie Re-integratie en Participatie)
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
Gelet op de artikelen 3, eerste lid, onderdeel k, en 10 van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directoraat-generaal Participatie en Inkomenswaarborg 2009;
Besluit:
[Regeling vervallen per 30-12-2015 met terugwerkende kracht tot en met 01-05-2015]
In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder directie Re-integratie en Participatie: de directie Re-integratie en Participatie van het ministerie.
De directie Re-integratie en Participatie bestaat uit de volgende afdelingen:
a. de afdeling Analyse en Visieontwikkeling;
b. de afdeling Re-integratie Algemeen;
c. de afdeling Re-integratie Specifiek en Activering;
d. de afdeling Re-integratie personen met arbeidsbeperking.
Het hoofd van de afdeling Analyse en Visieontwikkeling is verantwoordelijk voor:
a. het coördineren van onderzoek;
b. het opstellen van strategische onderzoeksagenda en het analyseren van beleidsinformatie;
c. het uitvoeren van strategische verkenningen re-integratie- en participatiebeleid;
d. het ontwikkelen en onderhouden van de visie op re-integratie (helikopterview);
e. het verbeteren van het functioneren van de keten en transparantie van de re-integratiemarkt;
f. de accounthouder samenhangend re-integratie- en participatiebeleid;
g. het optimaliseren van de inrichting en presentatie SZW;
h. de begroting en het jaarverslag;
i. het ontwikkelen en meten van prestatie-indicatoren.
Het hoofd van de afdeling Re-integratie Algemeen is verantwoordelijk voor:
a. het ontwikkelen en onderhouden van het samenhangend re-integratie instrumentarium gemeenten en UWV;
b. de beleidsontwikkeling bemiddeling integrale benadering in LWI's;
c. de beleidsontwikkeling en totstandkoming werkgeversbenadering, regionaal arbeidsmarktbeleid, participatiebudget, maatwerk.
Het hoofd van de afdeling Re-integratie Specifiek en Activering is verantwoordelijk voor:
a. de beleidsontwikkeling gericht op het vergroten van de arbeids- en maatschappelijke participatie van voornamelijk de zogenaamde – naar aard en omstandigheden – kwetsbare groepen;
b. hiertoe in het bijzonder te rekenen de beleidsontwikkeling gericht op armoedebestrijding, de beleidsontwikkeling gericht op het reduceren van huishoudens met problematische schulden, de beleidsontwikkeling gericht op participatie van ouderen, de beleidsontwikkeling gericht op participatie van (probleem)jongeren, de beleidsontwikkeling gericht op participatie van etnische minderheden, waaronder vluchtelingen, de beleidsontwikkeling gericht op bevordering van ondernemerschap vanuit een uitkeringssituatie;
c. de beleidsontwikkeling gericht op het bevorderen van een meer integrale en samenhangende dienstverlening aan de burger;
d. de uitvoering van de met de beschreven beleidsontwikkeling verband houdende projecten.
Het hoofd van de afdeling Re-integratie personen met arbeidsbeperking is verantwoordelijk voor:
a. alle beleidsontwikkeling gericht op het vergroten van de participatie van personen met arbeidsbeperking;
b. ontwikkelen en onderhouden van een samenhangend en effectief pakket aan instrumenten gericht op de participatie van bovengenoemde doelgroep.
[Vervallen per 17-12-2011]
Aan de hoofden van de afdelingen wordt mandaat en machtiging verleend met betrekking tot het nemen van besluiten over en het vaststellen en ondertekenen van stukken die betrekking hebben op de personeelsaangelegenheden ten behoeve van de eigen organisatorische eenheid, voor zover het betreft:
a. het opmaken, niet zijnde vaststellen, van een beoordeling van medewerkers;
b. het houden van manager-medewerker gesprekken;
c. verlof van medewerkers;
d. het afdoen van reisdeclaraties;
e. kleine beloningen, niet zijnde gratificaties, onder gelijktijdige mededeling daarvan aan de directeur Re-integratie en Participatie.
Aan de hoofden van de afdelingen wordt mandaat en machtiging verleend met betrekking tot:
a. het afdoen van informatieve brieven, die betrekking hebben op de taken van de eigen organisatorische eenheid;
b. het paraferen van stukken waar de directie Re-integratie en Participatie geen voortouw in heeft, met uitzondering van stukken waarvan gelet op het belang daarvan redelijkerwijs vermoed kan worden dat deze door de directeur Re-integratie en Participatie afgedaan moeten worden.
[Vervallen per 20-12-2013]
Doorverlening van bevoegdheden door afdelingshoofden is slechts toegestaan na voorafgaande schriftelijke toestemming van de directeur Re-integratie en Participatie.
Bij afwezigheid van de directeur Re-integratie en Participatie worden, voor de duur van de afwezigheid of verhindering, diens taken en bevoegdheden waargenomen door het afdelingshoofd dat is aangewezen als de plaatsvervangende directeur.
1 Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2009.
2 Deze regeling wordt aangehaald als: Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit Re-integratie en Participatie 2009.
Deze regeling zal in de Staatscourant worden geplaatst.
Den Haag, 9 december 2008
Minister
directeur Re-integratie en Participatie
P.G. Lugtenburg
Voor een permanente link naar de door u bekeken versie, inwerkinggetreden op , kopieer één van de onderstaande links of verfijn de link in de Linktool.
Met behulp van de Linktool van LiDO is het mogelijk om een bredere link of een meer gedetailleerde link te maken.
Ga naar de Linktool
Op linkeddata.overheid.nl zijn onderstaande relaties bekend.
Er is geen andere versie beschikbaar waarmee u de huidige geselecteerde versie, inwerkinggetreden op , kan vergelijken.
Selecteer een andere versie van de regeling waarmee u de huidige versie , inwerkinggetreden op , wilt vergelijken.
Vergelijken van "Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit Re-integratie en Participatie 2009", inwerkinggetreden op , met versie die inwerking is getreden op .
Doordat er een grote regeling is gekozen kan de vergelijking enkele minuten duren.
U kunt kiezen voor het toevoegen van de wetstechnische informatie aan de tekst.
U kunt kiezen in welk formaat de tekst geëxporteerd wordt.
U kunt de tekst inclusief afbeeldingen exporteren. De afbeeldingen worden dan met de tekst in een .zip-bestand geleverd
Via deze link kunt u meer informatie krijgen over de Europese richtlijn of verordening waarnaar in de tekst van de regeling verwezen wordt, inclusief de tekst daarvan. U wordt hiervoor doorgeleid naar EUR-LEX, de online databank van de Europese Unie waarin de Europese wetgeving is opgenomen.